söndag 27 maj 2012

Fäktning

Hej! Idag har jag suttit på en fäktnings tävling halva dagen. Jag går (eller gick) i fäktning, men jag är inte säker på om man ska fortsätta för jag är så dålig på det och ingen i klubben är på samma nivå som jag, JAG BLEV SLAGEN AV EN 9 ÅRING FÖR JÖSSE NAMN!  Men jag ska iallafall gå ditt nästa söndag. Inom fäktning tävlar man individuelt så de spelar ingen roll vilken klubb du är från, vi var i vår träningslokal och några från övik var också där. Min kompis Aron fick två silver i junior klasserna (tror jag) ett på totalen i floret(Ett slags svärd) Och delad brons på bästa verja(ett annat svärd). Min andra kompis fick guld i bästa dam, hon blev skadad i handen så hon kunde inte fäkta sin sista match. Isabell, en annan tjej från klubben, Fick silver i bästa dam (de var bara två tjejer ) och delad tredje plats i verja. Sen vet jag inte hur de gick för de äldre för jag var inte kvar då. En skum grej var typ att de inte var nån skilnad på guld medaljen och brons.
Freddi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar