onsdag 13 juni 2012

Norrbyskär

Hala! jag lovade ju er att berätta lite mer om resan till norrbyskär. Jag var ju så jävla negativ i början, men när jag väl kom till parkeringen utanför skolan var ju helt galen, jag hoppade runt och sjöng min hemgjorda sång "PARTY RÅKING NORRBYSKÄÄÄR TO NIGHT!!". Glädje lycka, sen for vi ner till norrbyn och tog färjan därifrån ut till själva ön då. De är Ingen lång resa. När vi kom iland på norrbyskär lastade vi alla våra tunga och många väskor på en stor vagn på hemska och kämpiga underlag. Jag tror de var i allafall 2-3 km men de kändes som två mil! Väl framme vid stugan, eller stuga och stuga snarare som ett tält gjort av trä. Asså de var lika kalt som i ett tält.vi sov på de tunna liggunderlag vi hade med oss, annars var de hårt trägolv. Vi lagade vår mat själv i grupper på tre, en grupp var fyra. vi fick en påse med pennor, sax en bok vi skulle skriva dagbok i, ett häfte med kluringar som vi skulle lösa och två stycken godisar. första kvällen kom vi ditt och packade upp, sen for vi till musset där de finns en jätte intressant modell av hur norrbyskär såg ut på den tiden de var ett stort sågverk där, sen fick vi spriga runt på lilla norrbyskär, ni som inte vet vad de är får googla på de. på kvällen var de vilt i stugan ,nej inte så! vi körde typ ryska posten jag var brevbärare sen körde vi en kort runda SKP. natten var dryg, hårt underlag och kalt. Nästa dag fick vi frukost, sen fick vi gå en ordentlig promenad till KFUM gården och hämta kanoterna, vi paddlade hela dan och åt ute på en klipphälla, första rundan paddlade jag med en av tjejerna i 5an, de gick hysfsat. Sen paddlade vi tillbaka och var på vår strand en stund, sen skulle vi fara ut igen för de hade mojnat så vi kunde paddla utanför piren. Då paddlade jag med en av killarna i min egen klass, på vägen ditt gick de skit. Han satt bak och den som sitter där bak styr, han var inte så bra på de. På vägen hem satt jag bak och de gick bättre. sen skulle vi paddla tillbaka kanoterna till KFUM gården, gick tillbaka till kolarkojan (har jag sagt att stället där vi bodde hete kolarkojan) och käka middag. Sen gick vi tillbaka till KFUM och gick höghöjdsbanan. Den var as läskig men endå kul! Fast i slutet var de en gunga som var typ 7 meter upp i luften. ALLA ÅKTE DEN UTOM JAG! Jag svär jag hade självmordsångest efteråt! Asså jag ångrar de så mycket! Alla sa typ " åh den var så himla kul"eller" Gud vad duktig du var". Och då sitter man där och dör för man inte gjort de! Fan också nu blev jag på dåligt humör! Nu får ni inte veta nåt mer om de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar