onsdag 13 juni 2012

Justja!

Just ja! jag glömde ju berätta för er om vad som hände igår på utsparken. De bar 5:orna som ornade. De började med att de spelade upp en teater om vår framtid, jag var skådespelare! min kompis Olivia var nagelskötare, Filip (en kille i min klass) var fotbollsproffs, Alan (en till kille) var forskar, fast jag tror inte han vill bli de, sen var de en som blev speltestare. Efter de fick vi dra några lappar ur en hatt där de stod typ "dansa loreen dansen" eller "fria till den och den läraren". Sen trädde de soppåsar över våra huvuden utan hål för armarna, Tjejera i 5an bad oss välja varsin flagga (jag tog Irland). Vi var tvungna att ta 3 bett av ett äpple i en skål med vatten, sen var vi tvungna att gräva med ansiktet i en skål av mjöl för att hitta en sokerbit, jag höll på at spy efteråt. Dem som hade mest kvar ar sin flagga vann en marabou. sen sjöng dom en sång om oss jag skriver upp min vers.

En tjej som faktiskt fäktas kan, och teater spelar hon ibland.
har hon en åsikt om vår sång så blogga, blogga natten lång
å hum vår sång är dum men de gör ingenting, vad gör de om 100 år när allting kommer om kring?

Freddi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar