måndag 9 juli 2012

Mjältön. Bagviken.

Hej! Idag ligger vi vid Sveriges högsta ö mjältön. Jag har varit här förut, många gånger! De är en naturhamn. Ingen el, vatten toalett eller internet(jag kör på 3G). När jag var liten kalla jag detta för grodön. På kvällen kommer de fram tonvis med grodor. Jag vågar knappt gå ut för jag är rädd att trampa på en kväkare. Detta med att de är Sveriges högsta ö är väl ganska intressant. Även om jag aldrig varit på toppen( jag är väldigt lat) så lär de väl va fint där. Man ska alltid ta med en sten från stranden som man ska lägga där så den blir högre. De är alltid mycket folk här. De var här jag satt (vad jag vet) mitt bad rekord, 2 timmar och 45 minuter. Tror de pendlade mellan 13 och 14 C,på ytan! Under var de kallare. de är alltid (så gott som) mycket båtar här. Idag tror jag de var 21 och de är inte så farligt.
OBS ÖN DÄR JAG VAR I GÅR HEYER HÖGHOLMEN! HÖGHOLMEN! INTE HÖGÖN!HÖGHOLMEN!
Mjältön får väl 4 av 5, inga bilder idag sorry.
Freddi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar